למה חשוב להזמין בדיקת ליקויי בניה מקצועית?

אם חשבת להיכנס לבית ולקבל מערכות תקינות ב – 100%, אתה נמצא בחברה טובה, אבל לא מאוד מציאותית. אחד הטיעונים המרכזיים של כל מי שרוכש דירה חדשה מקבלן הוא הנוחות שבמערכות תשתית חדשות שזה עתה הוקמו, אבל בהרבה מקרים זה ממש לא אומר שהן תקינות.

 

כשאתה רוכש בית חדש או כשאתה מצפה לקבל את הדירה המשודרגת שלך לאחר פרויקט תמ"א 38, אתה מצפה שכשמו כן הוא יהיה, חדש. אם בתוך המושג 'חדש' משתרבבת אצלך הגדרה מוזרה שאומרת כי חדש = ללא ליקויים, העולם המציאותי רחוק מאוד מעולם המושגים שאימצת לעצמך. 

הפער בין הציפייה לקבל מוצר חדש ותקין אל מול המציאות בה בניינים רבים שנבנים הם רוויי ליקויים ותקלות תשתית היא כמעט פרדוקסלית. יש לתופעה הזו לא מעט הסברים כמו הרצון של חברות בניה לעמוד בביקוש ההולך וגובר לבתים חדשים (במיוחד במסגרת פרויקטים כמו 'מחיר למשתכן'), צורת הבניה שהשתנתה עם השנים (לא תמיד לטובה), וחוסר היכולת של הרגולטור לפקח על ענף הבניה באופן כללי. 

 

האם תוכל לבדוק את הליקויים בעצמך?

גם אם יש לך את היכולת לבדוק את מערכת הביוב ואת מצב הקירות של הבית לפי העין, זה רחוק מלהספיק. אם אתה לא נמנה בין חברות אחזקה לבניינים, או גורם מקצועי אחר שמתמחה בתפעול ותחזוקת מערכות מורכבות, סביר להניח שאת רוב הליקויים כלל לא תכיר. 

בדק בית לאיתור ליקויי בניה, הוא אלמנט בסיסי בכניסה לדירה חדשה. את הבדיקה צריך לבצע בוחן מקצועי, מיד עם קבלת המפתח. הבוחן יבדוק את הצנרות במהלך הבדיקה, יבדוק האם קיימת רטיבות כלשהי, יבדוק את מערכות האיטום, את מערכות החשמל, המים ועוד.

 

אילו כשלים וליקויים עשויים להיות בבית חדש?

ליקויי בניה אסתטיים –  ליקויים אלו אינם מהווים סכנה עבור דיירי הבניין, אך ליקויים כמו קירות עקומים או סדוקים, צבע לא אחיד או חסר, פאנלים לא מורכבים וכדומה, כל אלה פוגעים בשביעות הרצון של הדיירים ובאיכות שלהם בבניין.

ליקויי בניה בשלד המבנה – ליקויים אלו הם הליקויים הקריטיים ביותר. מדובר בליקויי בניה הנגרמים עקב ביסוס שגוי של יסודות הבניין התוצאה היא שקיעה של חלק מאותם יסודות ,היווצרות סדקים בקונסטרוקציה, היפרדות אלמנים וקריעה, וחדירת רטיבות אל תוך המבנה. מעבר לכך שהתיקונים הללו מסובכים ביותר ועלותן גבוהה מאוד והם גורמים לירידת ערכו הכספי של הבניין, ליקויים בשלד במבנה הם לא פחות ממפגע בטיחותי לדיירים. 

ליקויי בניה ברכיבים בלתי נושאים של שלד המבנה – מדובר בליקויים כתוצאה מעבודה מרושלת שעשויים לגרום לנזקים ולפגוע במבנה. מדובר בנזקים כמו סדקים בטיח, ריצוף פגום, דליפה מהצנרת, עובש, ליקוי תרמי, ועוד.

ליקויי בטיחות – אלו הם ליקויי בניה המהווים סכנה לדיירי המבנה, וכוללים בין השאר לקויים במערכות כיבוי אש, פגמים במדרגות ובמעקות, וכן ליקוי בניה בממ"ד.

 

מה החשיבות של בדיקת בדק בית?

המטרה העיקרית בבדיקה ואיתור תקלות באופן מקצועי היא בסופו של דבר למנוע הידרדרות של תקלה קטנה לסחף של תקלות גדולות. בין אם רכשת דירה בפרויקט נדלן בנגב או בגליל ובין אם רכשת נדלן בתל אביב, יש חשיבות עצומה לבדיקת הבית בטרם כניסה אליו.

 

מחפש השקעות נדלן או נכסים לרכישה? רוצה לדעת לקבל מידע לגבי עלות בניה קלה? חושב לעבור אל בית דיור מוגן יוקרתי? מומחים בתחום ישמחו לעזור לך בכל שאלה, התייעצות או בקשה.

דילוג לתוכן